Uncategorized

En ny verden

Vi i Eimskip Norway synes barnetegningene med bilder av regnbuer og med teksten «ALT BLIR BRA» er en fin trøst i denne krevende situasjonen vi befinner oss i. I likhet med barna håper og tror…

Uncategorized

En ny verden

Vi i Eimskip Norway synes barnetegningene med bilder av regnbuer og med teksten «ALT BLIR BRA» er en fin trøst i denne krevende situasjonen vi befinner oss i. I likhet med barna håper og tror…

Terminaler og dokumentasjon

Eimskip anløper Finnmark ukentlig!

Vår Oransje rute anløper Finnmark hver uke. Både små og store havner besøkes, blant annet har Båtsfjord, Hammerfest, Honningsvåg, Mehamn, Vardø og Kirkenes jevnlige anløp av Eimskips fartøy. Forrige uke var kaptein Stig Tommy og…

Fakta

Den Oransje ruta

Den Oransje ruta– reefer fartøy med rom for mer enn frossen fisk! Mange kjenner den Oransje ruta til Eimskip Norway og forbinder den kanskje mest med frakt av frossen sjømat? I denne artikkelen har vi…

Tørr- og prosjektlast

På MC over Island

På MC over Island Hvert år sendes motorsykler og biler fra Fredrikstad med containerbåten som trafikkerer på Eimskips «Red Line». Islands fantastiske natur lokker til seg kameratgjenger fra Norge for en flott opplevelse på to…

Eimskip stories

Landkrabber mønstret på Polfoss

Vi i Eimskip jobber for å tilby vår kunder et best mulig produkt. Kvalitet og sikkerhet er viktig for oss, samtidig som vi skal være konkurransedyktige. Vi frakter ukentlig mange tusen tonn frosne fiskeprodukter og…

Tørr- og prosjektlast

Byggevarer til Island

Island var ikke alltid slik det er i dag. På 800-tallet, før vikingene ankom, antar man at 30-40% var dekket av skog. Vikingene hadde behov i form av langhus, oppvarming, og skip; i tillegg til…

Eimskip vessels

The Orange Line

Den oransje linjen vår er bygd opp rundt temperatur kontrollert sjømat. Transport går fra Murmansk og langs Norges kyst til Grimsby i England, Velsen i Nederland og videre ut til andre kontinent. Vi anløper minimum…

Terminaler og dokumentasjon

Rett dokumentasjon – det er viktig det

Våre avdelinger i Tromsø,  Sortland, Ålesund og Fredrikstad har mye kunnskap og lang erfaring knyttet til utstedelse av eksport-dokumenter. Til daglig hjelper vi mange av våre kunder med dette. Sanitary Certificate, Customs Clearance, Health Authorities,…

Eimskip stories

Siv, veien videre fra kadett

«Når du seiler gjennom trange sund, og vet at nå er det du som styrer og har kontroll over skipet, sammen med last til mangfoldige millioner kroner og 9 menneskeliv, – den følelsen er ubeskrivelig….

Fakta | Reefer og forwarding

Fra lokalt til globalt med Eimskip

Sjømatnæringen er en av Norges største eksportnæringer, og vokser år for år. I 2017 passerte vi 2,6 millioner tonn. Fersk, fryst, saltede og tørkede produkter eksporteres ut av landet til mottakere på alle kontinenter. Internasjonalt…

Eimskip stories

Med Svartfoss over Nordsjøen

Hei! Jeg heter Tom Espen, og jobber til daglig ved Eimskip’s kontor i Fredrikstad. I dag mønstret jeg på Svartfoss i Ålesund, da vi i Eimskip har det med å sende kontorfolk ombord på båtene…

Eimskip stories

Himmelsk aften for en mølje-jomfru!

Jeg er ingen fremmed til fisk – som født og oppvokst i Nord Norge var det fisk til middag minimum en gang i uken. Og som barn spiste vi det som ble servert, ferdig snakket….

Fakta

Fokus på lastsikring hele året

– Sikring av last har fokus hele året, men det er i vintersesongen vi får testet om det virkelig holder. Særlig når vi går i krevende områder som Lopphavet, Folda, Hustadvika, Stad-landet og langs Jærkysten….

Tørr- og prosjektlast

Direkte til Portland i Maine fra Norge

Visste du at Eimskip tilbyr regulær service til Portland i Maine fra Norge? Eimskip startet med seilinger til Norfolk, Virginia i 1985 men flyttet hovedhavnen sin i USA til Portland i Maine i 2013. Det…

Eimskip vessels | Fakta

Trygt og sikkert inn i NIS

Eimskip Norway AS overfører nå alle sine seks fryseskip til Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS). M/V Holmfoss og M/V Svartfoss er allerede overført og de øvrige fire Polfoss, Vidfoss, Langfoss og Stigfoss blir nå overført fortløpende. Alle…

Tørr- og prosjektlast

Havrobåt som spesiallast på Svartfoss

Vanligvis er det paller og tonnevis med fisk som står på fraktmenyen til Eimskip, men vi påtar også gjerne litt spesielle oppdrag. Så som da Tor Wigum fra Tromsø hadde behov for å få fraktet…

Eimskip stories

Grillet klippfisk med paprika

Vi har fått en fin oppskrift fra Klippfiskakademiet som vi vil dele med dere! Følg dem gjerne på Facebook. Dette er en enkelt rett hvor varmebehandlingen av paprikaen er veldig viktig for å få en søt…

Fakta

Norges havner – og den Oransje Linjen

Statens Havnevesen ble etablert i 1841, men først da havnedirektør Oluf Roll inntrådte stillingen i 1861 (og sto i posten til 1897), ble det etablert en egen entreprenøravdeling med sikte på å bygge havner for…

Eimskip